Wednesday 19 October 2011

LOL to allzz my viewer yang tidak berape viewer la.... aku pn da lme gile da tidak bercerita dengan blog aku nih... lagi pn aku da cam malas skit... ok la aku wat skit la pasal ubuntu... benda nih aku da obses gle da buat so aku rase aku nak buat post tentang ubuntu ngan pengalaman aku yang tidak seberapa ni... tapi aku tetap kongsi ngan kowang yang terbaca plak blok aku ni yea...

nak di jadi kan cerita aku ni baru je start gne ubuntu, aku ni pn x de la sangkut paut ngan budak IT or kaitan ngan komputer la... so aku kenal ni pn sejak aku msuk sambung blaja ambil diploma komputer... tapi aku x blaja la pasal ubuntu ni... mamber aku la bagi perkenalkan ubuntu ni.. aku ni ske benda2 green power, free source ke, gadget2... komputer tapi blaja x fokus pn komputer... so pendek ceritakan aku da boleh la tau skit2 pasal linux or open source ni.... jadi aku rase keinginan tggi sgt nak bagi korang tau ape itu ubuntu... ubuntu itu adalah OS(Operating System) yang mengerakkan sesebuah hardware lebih kurang macam tu la aku pn da lupa.... ape yang terbaik dari OS ni aku dapat rasakan kelainan dari segi kelajuan pemprosesan komputer... aku tukar mind set aku untuk mengenali OS ini... da banyak benda yang aku da baca... ade yang x suka dengan opensource ni la, ade yang memang kutuk habis la... tapi yang pasti... sape2 yang gne OS ni memang otai Power la.... and bukan orang sembarangan ok... taraf kerja mereka pun high class la bagi aku... so aku patah balik ape yang aku ceritakan tadi pasal aku da install dalam notebook aku, banyak benda da aku buat... aku still sayang windows aku sebab Original... tapi aku terpaksa juga buat dual OS tok selamatkan windows aku tu... nak dikira kan da banyak kali la aku da format ubuntu tu sebab aku x tau nak pakai.... tapi da beberapa kali aku da format ubuntu tu aku dah paham cara penggunaan ubuntu tu...so sekarang pun aku tgh pakai ubuntu ni... kalau masuk internet tak ade rase risau pn sebab x de virus pun...
hehehe istimewa tak... so aku rasa macam nak bawakan benda ni kat kawan-kawan aku... da akhirnya benda ini terjadi juga boleh dikatakan aku da 3 or 4 orang sudah aku install kan ubuntu untuk mereka... ini juga adalah salah satu cara untuk aku kenal kan OS ini pada kawan-kawan.... tapi buat masa sekarang aku masih ini belajar sesuatu yang banayak tentang ubuntu... atau opensource ini... sehingga bertemu lagi, di lain hari, lain masa di, lain macam hahahoho... ok bye bye...



No comments:

Post a Comment